ADD GENDER

NYHETER

Add Gender skänker pengar till liveartkollektivet MELO

Add Gender och Anna A Utters barnbok ”Styrkan sitter inuti – Anna kör skogsmaskin” har återigen kunnat skänka pengar till en verksamhet som förenklar livet för barn med funktionsnedsättningar. Denna gång blev fokus på att förgylla livet eftersom pengarna gick till liveartkollektivet MELO som gör föreställningar för barn med speciella behov. Vi tycker att alla barn ska ha möjlighet att uppleva och ta till sig kultur!

Add Gender skänker pengar till liveartkollektivet MELO

Add Gender och Anna A Utters barnbok ”Styrkan sitter inuti – Anna kör skogsmaskin” har återigen kunnat skänka pengar till en verksamhet som förenklar livet för barn med funktionsnedsättningar. Denna gång blev fokus på att förgylla livet eftersom pengarna gick till liveartkollektivet MELO som gör föreställningar för barn med speciella behov. Vi tycker att alla barn ska ha möjlighet att uppleva och ta till sig kultur!

MethodKit för jämställda platser

Nu har projektet ”Resan till den jämställda platsen” nått sin slutdestination. Resultatet är att Belatchew Arkitekter och Add Gender i samarbete med MethodKit släpper ett analogt kortbaserat verktyg för stadsplanerare: MethodKit för jämställda platser. Läs mer under addgender.se/stadsplanering.

Affärsstrategisk jämställdhet exklusivt för män

Utveckling startar med att du står upp för förändring. Att du går utanför dina egna cirklar och är fenomenalt modig. Det vet du redan. Men hur? Nu gör vi en unik satsning för män som vill verka inkluderande i sitt chefskap, ledarskap och medarbetarskap. Vi tror att du vill vara med. Add Men to Change är ett affärsstrategiskt ledarskapsprogram för jämställdhet – exklusivt för män. Läs mer och anmäl dig här.

Stolta sponsorer till Guldvågen 2015

I år sponsrar Add Gender det nyinstiftade reklampriset Guldvågen 2015 som kreatörerna Ellinor Ekström och Sophie Lokko ligger bakom. Vi älskar morötter och priset ligger helt i linje med Add Genders salutogena tänk. Priset kommer att delas ut under hösten 2015 och Add Genders roll blir att genomföra mätningen, bidra med kunskap kring genus och jämställdhet samt att sponsra ett av priserna. Add Gender har i samarbete med tidningen Resumé tidigare genomfört byråjämställdhetsindex, en mätning på hur det ser ut med jämställdhetsarbetet på de 50 största reklambyråerna i Sverige.

Låt guldvågen skölja över dig på Facebook, på Instagram och Twitter!